Veelgestelde vragen over jouw overstap naar een nieuwe zorgverzekeraar
Bij ZorgKiezer.nl krijgen we veel vragen over de overstap naar een nieuwe zorgverzekering. ‘Ben ik wel op tijd aangemeld?’, ‘Wanneer hoor ik van mijn verzekeraar?’ etc. We geven graag op de meestgestelde vragen antwoord:
Inhoudsopgave
Ik heb nog niks gehoord van mijn nieuwe verzekeraar. Wat nu?
De verzekeraars hebben het momenteel razend druk met het verwerken van alle nieuwe aanmeldingen. Daarom kan het allemaal iets langer duren voordat je een bevestiging ontvangt. Maak je geen zorgen, je bent gewoon verzekerd. De meeste verzekeraars zullen in de week van 14 januari tot 20 januari alle aanmeldingen van voor 31 december hebben doorgevoerd. Ben je vóór 1 januari overgestapt en heb je ná 20 januari nog steeds niets gehoord van je nieuwe verzekeraar, neem dan voor de zekerheid even contact op met deze nieuwe verzekeraar.
Ik weet nog niet of ik geaccepteerd ben door mijn nieuwe verzekeraar. Wat nu?
De nieuwe verzekeraar neemt contact met je op over de gezondheidsverklaring of acceptatie. Mocht je niet geaccepteerd worden door je nieuwe verzekeraar, dan blijf je verzekerd bij je vorige verzekeraar. Je hoeft je dus niet ongerust te maken dat je onverzekerd raakt. Voor vragen hierover kun je bellen met je nieuwe zorgverzekeraar.
Mijn oude verzekering heeft de premie voor januari geïncasseerd. Wat nu?
Hierover schreven we eerder al een blogbericht.
Mijn gegevens zijn niet juist doorgevoerd. Kan ik dit wijzigen?
Uiteraard kun je dit nog wijzigen. Neem hiervoor contact op met je nieuwe verzekeraar.
Heb je nog andere vragen?
Bel ons op 020-6168200 of mail ons via info@zorgkiezer.nl.
Laatste update op 4 februari 2013 – 12:49