Klant meer tevreden over zorgverzekeraar
Klanten zijn dit jaar over het algemeen meer tevreden over hun zorgverzekeraar. Met name de klanttevredenheid over de premies van de zorgverzekeringen is bij de meeste zorgverzekeraars gestegen. Dit blijkt uit de KlantenMonitor Zorgverzekeringen® 2014 van onderzoeksbureau MarketResponse en Jan M. de Mos Consultancy.
Inhoudsopgave
Klanten tevreden over dienstverlening
De tevredenheid over de dienstverlening is gemiddeld toegenomen. Het afhandelen van declaraties speelt hierbij volgens het onderzoeksbureau een belangrijke rol. Verschillende zorgverzekeraars bieden tegenwoordig online mogelijkheden voor declareren dit kunnen klanten zeer waarderen. Daarnaast worden de meeste zorgverzekeraars beter gewaardeerd op prijs door de premiedaling op de basisverzekering die vanaf najaar 2013 is ingevoerd.
Meest klantvriendelijke zorgverzekeraar
Welke houding een consument jegens een zorgverzekeraar heeft, is afhankelijk van hoe deze persoon in het leven staat. Zorgverzekeraars kregen van de respondenten een rapportcijfer, waaruit blijkt dat zorgverzekeraar ONVZ het beste scoort met een 8,4 als eindcijfer. Een top 5 van de zorgverzekeraars met de hoogste klanttevredenheid staat hieronder weergegeven.
Zorgverzekeraar | cijfer |
ONVZ | 8,4 |
PNOzorg | 8,4 |
OZF Achmea | 8,2 |
VvAA | 8,2 |
DSW | 8,2 |
Benieuwd welk eindcijfer jouw zorgverzekeraar heeft gekregen? Een volledig overzicht is terug te vinden op de website van Market Response.
Laatste update op 29 december 2022 – 15:50
Expert op het gebied van het financiële product zorgverzekeringen, gericht op consumenten. Telefonisch en schriftelijk contact met consumenten om hen, op basis van hun wensen, te begeleiden in welke zorgverzekering passend is. WFT zorg (Wet op financieel toezicht) certificering behaald in 2018.