Internet populair bij zoeken naar zorgverzekering
Minder overstappers dan verwacht
De premiestijging zorgde ervoor dat dit jaar 900.000 Nederlanders een andere zorgverzekeraar kozen (ruim 5 procent). Dit blijkt uit het jaarlijkse mobiliteitsonderzoekvan BS Health Consultancy. De lagere prijs was voor vele de reden om over te stappen naar een internetlabel of een zorgverzekering met premiekorting van een gelegenheidscollectief af te sluiten.
Internet is een erg populair medium om informatie op te zoeken zo ook over zorgverzekering, voor het vergelijken van polissen of het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering. Van oktober 2010 tot en met januari 2011 is er ongeveer 2,5 miljoen keer gezocht op de term “zorgverzekering” via Google. Door de groei van het internetgebruik met betrekking tot zorgverzekeringen en de gelegenheidscollectieven zijn vergelijkingssites als ZorgKiezer.nl populairder geworden. Ongeveer 100.000 mensen sloten via een intermediair hun nieuwe zorgverzekering af.
‘Met de komst van het internet als populair informatie- en verkoopkanaal is het voor intermediairs een uitdaging geworden om hun toegevoegde waarde te blijven tonen’, aldus BS Health.
De meeste verzekeraars danken hun groei aan de komst van het internetlabel. Deze stegen gemiddeld met 60% wat erop neerkomt dat sinds 2011 ongeveer een half miljoen mensen verzekerd zijn via een internetlabel. Om te besparen op uw premie is het slim om over te stappen op een internetlabel. Door veel zelf via internet te regelen is gemakkelijk geld te besparen. Daarnaast zijn de collectieven dit jaar weer een stukje populairder geworden. Anno 2011 is 66% van de Nederlanders verzekerd voor zorg via een collectief, hierbij daalden het aantal verzekerden via werkgeverscollectieven licht en stegen de gelegenheidscollectieven verder in aandeel.
Op ZorgKiezer.nl vindt u alle kortingen en verzekeraars zodat u deze gemakkelijk kunt bekijken en vergelijken!
Laatste update op 28 februari 2011 – 14:41
Expert op het gebied van het financiële product zorgverzekeringen, gericht op consumenten. Telefonisch en schriftelijk contact met consumenten om hen, op basis van hun wensen, te begeleiden in welke zorgverzekering passend is. WFT zorg (Wet op financieel toezicht) certificering behaald in 2018.